15 januari 2015 om 00:04
iBOOD

Alecto

Alecto
Babyfoons en Portofoons

Alecto is een autoriteit op het gebied van consumentenelektronica en communicatiemiddelen, en dat al meer dan 40 jaar. Het is de missie van Alecto om producten te maken en te verkopen die het leven van haar consumenten praktischer, comfortabeler en veiliger maken.

15 januari 2015 om 03:53
wtriksen Gebruiker

Wat is precies het verschil tussen de FR-57 en de FR-58?

De FR-57 heeft volgens de specificaties een groter bereik en verder vrijwel dezelfde specificaties als de FR-58.

De FR-57 werkt op 3xAAA batterijen en de FR-58 wordt geleverd met 4xAAA batterijen. Betekend dit dat de FR-58 per portofoon 2xAAA batterijen gebruikt?

mvrg

Willem.

15 januari 2015 om 10:26
me_too Gebruiker

FR-57 is spatwaterdicht

FR-58 is niet (spat)waterdicht

FR-66 is waterdicht

Dus voor de sneeuwvakanties is de FR-58 niet aan te raden

15 januari 2015 om 13:25
wtriksen Gebruiker

Dank je wel me_too. Vreemd dat dat verschil niet in de specificaties staat en dat diegene die wel spatwaterdicht is goedkoper is.

Weet je toevallig in hoeverre die waterdichtheid van de portofoons te vergelijken is met de FR-60? Die heb ik een tijd lang gebruikt in de sneeuw. Op de site van Alecto kan ik de waterdichtheid niet terugvinden, maar deze bleef ook nadat ik een paar keer goed kopje onder was gegaan in de sneeuw goed werken.

Laatste vraag: weet iemand wat voor batterijen worden meegeleverd? Zijn ze zonder geheugen, of moeten ze helemaal leeg zijn voordat je ze weer oplaad.

15 januari 2015 om 22:02
strobistar Gebruiker

Op internet vind je de FR66 terug mét accupack en aluminium koffertje:

- voeding: accupack 4.8 V (incl.) of 4x AAA 1.5 V per unit (niet meegeleverd)
- geleverd in mooie, solide aluminium opbergkoffer

Geen idee of dat met deze iBood ook zo is! In de specificaties staat alleszins géén aluminium koffertje (op foto blijkt het een plastieken doos te zijn) en enkel AAA batterijen inkunnen.

Graag een update met de korrekte specificaties aub!

16 januari 2015 om 08:51
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Ter aanvulling van de inkoper: de FR58 heeft VOX functie, oftewel kan spraak gestuurd worden. (hoef je niet elke keer knopje in te drukken om te praten). De FR57 werkt op 3xAAA per unit, FR58 werkt op 4xAAA batterijen per unit.

16 januari 2015 om 13:08
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Dit zin de correcte specificaties strobistar: er zit geen aluminium koffertje bij. ;-)

18 januari 2015 om 15:17
wtriksen Gebruiker

Dank je wel Arthur. Kun je ook vertellen wat voor batterijen worden meegeleverd? Zijn dat Li-ion batterijen, NiMH, of iets anders?

Edited by: Dees
Hallo wtriksen.
Het zijn NiHM batterijen.

Groetjes,
Dees

15 januari 2015 om 12:39
orionman8 Gebruiker

Bereik tot 5 km of 7 km is kolder. Dit is in de meest en hoogst optimale situatie haalbaar. Dus geen ijzer in de buurt en een direct zichtverbinding. Dus als je alle 2 op een toren staat en je kan elkaar zien. Ja dan is dat haalbaar.

Maar ik kom nooit verder als 3 km.

16 januari 2015 om 05:26
DennisRademaker Gebruiker

Wij gebruiken al een DBX-88 ECO, weet iemand of we bij gebruik van een tweede (voor de volgende kleine) storingen kunnen krijgen als ze beide tegelijk in gebruik zijn?

17 januari 2015 om 10:35
Robvd112 Gebruiker

Wij zijn laatst een weekend weg geweest met vrienden die net als ons een DBX-88 ECO mee hadden. Tijdens dit weekend heeft het geen enkel probleem opgeleverd als ze tegelijk aanstonden.

17 januari 2015 om 11:24
Susantigoon Gebruiker

Meerdere units is helemaal geen punt, maar je moet niet allemaal tegelijk gaan ratelen.

Wij hadden een hele zwerm soortgelijke apparaatjes in onze infanteriegroepen (à 10 pers elk) nog voordat het van bovenaf werd verstrekt. Verdeeld over div. kanalen en met de juiste afspraken werkte dat reusachtig en o.a. verkennings- en aanvalsoefeningen lieten zich hiermee prima gecoördineren.

17 januari 2015 om 23:45
DennisRademaker Gebruiker

Ik heb het hier over de babyfoon, maar bedankt voor je verhaal ;-)

17 januari 2015 om 09:55
nifl Gebruiker

Is de eerste portofoon ook geschikt voor binnen gebruik?

Als cadeautje voor mijn kleine nichtje om binnen verstoppertje te spelen?

17 januari 2015 om 11:13
Susantigoon Gebruiker

Ja hoor gaat prima, houd er wel rekening dat het bereik binnenshuis (afhankelijk van de hoogte en bouwmaterialen) dan altijd nog tot 1 km kan gaan.

19 januari 2015 om 19:17
onno11 Gebruiker

hoe werkt de alarm functie van  de ivm-180. betekent dat je permanent je app open moet hebben staan ? hoe krijg je een alarm melding .

geldt dit alarm ook als er geluid is of alleen bij beweging

23 januari 2015 om 01:23
stevenswarts Gebruiker

Ik heb de DVM240 babyfoon besteld, allemaal superleuk natuurlijk maar vraag me af of de specificaties op jullie site kloppen!

Daar staat dat er slaapliedjes af te luisteren zijn op de baby unit. Ook staat er dat er een temperatuurindicatie op de ouderunit kan worden weergegeven?

23 januari 2015 om 01:34
stevenswarts Gebruiker

ter aanvulling:

Ook zicht in het donker met IR LED’s
Bereik: 300 meter buiten, 50 meter binnen
Frequentie: 2,4 GHz “FHSS”
Aantal kanalen: 52 met automatische kanaalselectie
Bekijk meerdere camerastreams tegelijk
Verlicht display
Display talen: NL/FR/DE
Automatische “Geen bereik” waarschuwing
Batterij bijna leeg indicator
Temperatuurcontrole met alarm bij te hoge/lage temperatuur <—————- LEES!!!
VOX Functie
Terugpraatfunctie
Slaapliedjes <————————– LEES!!!
Infrarood Nachtzacht
Volumeregeling met geluidsniveaulampjes
Stroomvoorziening: 220-240V
Oplaadtijd: 3 uur
Accessoires: 3.7V Lithium Ion batterij, 2x AC/DC adapters, gebruiksaanwijzing
Afmetingen: 83 (L) x 196 (B) x 245 (H) mm
Gewicht: 580 gram
EU plug wordt meegeleverd

Op de site van Alecto heb ik de handleiding gedownload http://www.alecto.nl/media/blfa_files/DVM240NL.pdf

en daar staat niets hierover!

Dit is erg misleidend en teleurstellend!!!

23 januari 2015 om 08:13
Moderator Dees Moderator

Hallo Stevenswarts,

Ik ga het voor je navragen.

Excuses voor de verwarring.
Groetjes,
Dees

4 februari 2015 om 15:26
alx Gebruiker

En worden ze nog verstuurd?

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

5 februari 2015 om 21:54
JvK1 Gebruiker

Ik ben ook benieuwd naar de verzenddatum.  4 feb is geweest….

7 februari 2015 om 17:48
Maruna Gebruiker

Ik ging ook eens even kijken, 3 dagen geleden was het de 4e, niets gehoord

6 februari 2015 om 14:19
joshendrikx Gebruiker

Hallo Ibooders,

Gisteren heb ik mijn DVM-240 AV Babyfoon ontvangen. Beeldkwaliteit en bereik zijn prima. Een probleem wat ik ervaar is dat ik op de ouderunit een constante toon hoor, vergelijkbaar met de kiestoon van een telefoon. Het lijkt mij dat dit niet zo hoort.

Hebben andere mensen ook deze ervaring?

Ik denk dat ik hem helaas maar als DOA moet aanmelden, jammer want voor de rest ben ik er tevreden over….

Ik hoor graag wat jullie ervaring is met deze babycam.

@dios,

Jos

6 februari 2015 om 14:22
joshendrikx Gebruiker

Nog een kleine toevoeging: Ik heb de cam op verschillende plaatsen neergezet en met beide adapters geprobeerd, zonder succes. De ouderunit hou ik niet in de buurt van de cam, dus daar kan het ook niet aan liggen. Lijkt op een defect met of de microfoon van de cam of de speaker van de ouderunit. Op het moment dat er geluid wordt opgepakt door de cam, verdwijnt de toon overigens.

8 februari 2015 om 08:46
JeeTee_79 Gebruiker

Hoe zit het met de datum voor verzending ? Ik heb nog niets gehoord / ontvangen.

10 februari 2015 om 19:03
Hanta Gebruiker

Met Pasen gaan we een weekendje weg, gaat het jullie lukken om voor die tijd bestelnummer SO116578 af te wikkelen?

12 februari 2015 om 00:07
dnitinb Gebruiker

zou echt leuk zijn als ik ‘m binnenkrijg… voordat die kleine hier uit huis gaat.

Kom op iBood, 4 feb is al een tijdje geleden en ik heb nog geen info gezien. Wanneer kan ik de babyfoon verwachten?

13 februari 2015 om 23:39
alx Gebruiker

Lekker dan ze zouden eind deze week verzonden worden.

14 februari 2015 om 00:46
fear4me Gebruiker

We zitten inmiddels op 14 februari… zou het gaan lukken om de babyfoon voor 14 juli te leveren als onze kleine telg geboren wordt?  2 weken na een verwachte levertijd, en dikke maand na bestellen is toch wel lang!

15 februari 2015 om 18:26
Maruna Gebruiker

Mijn kleine ‘telg’ wordt binnen nu en 2 weken geboren als alles goed mag gaan. Ik heb ook nog steeds de babyfoon niet binnen :(

Kom op iBood, de jonge (aanstaande) ouders zitten op jullie te wachten

15 februari 2015 om 19:18
ttfvhaperen Gebruiker

Waar blijft de babyfoon??????????????

Dit is echt onacceptabel!!!

Mijn kleine is ondertussen geboren!!!!

16 februari 2015 om 14:41
alx Gebruiker

Gefeliciteerd!

17 februari 2015 om 15:21
Morph3u55 Gebruiker

Hoe zit het met de bestellingen? Ik heb een mail gehad op 8 februari dat deze uiterlijk aan het einde van afgelopen week verstuurd zou worden, maar ik heb nog niks gekregen?

Graag meer en beter communiceren.

17 februari 2015 om 19:11
Maruna Gebruiker

2 weken te laat verzonden ondertussen. Begint helaas standaard te zijn op iBood. Het scheelt me 25euro op deze set met elders.. anders had ik allang geannuleerd.

Om te huilen :(

18 februari 2015 om 20:26
eric42 Gebruiker

Geen babyfoon dus?!

18 februari 2015 om 21:48
PK8335 Gebruiker

tis triestig…

tegen de tijd dat we hem gaan mogen ontvangen kunnen we hem waarscheinlijk tegen dezelfde prijs kopen in iedere winkel…

19 februari 2015 om 10:09
Jurre19 Gebruiker

waar is de communicatie gebleven?
Kunnen jullie aangeven wanneer ze worden verzonden?

Bij voorbaat dank.

19 februari 2015 om 12:36
alx Gebruiker

Wanneer worden ze bezorgd?

21 februari 2015 om 18:24
eric42 Gebruiker

Nog steeds geen bericht….

22 februari 2015 om 15:41
roodink Gebruiker

Beste Ibood, uw heeft een mail verstuurd waarin bevestigd wordt waar dat de babyfoon eind van de week van 12 februari verzonden zouden worden.

Tot op heden is dit niet gebeurt, dit begint te lijken op problemen met de levering. Als dit zo is horen we dit graag, want er hebben veel mensen geld voor betaald en nu hebben we nog niks. Laat in ieder geval iets horen, want dit is onacceptabel.

22 februari 2015 om 19:06
rtete Gebruiker

Ibood, gaat er nog iemand reageren?

22 februari 2015 om 19:48
eric42 Gebruiker

Gewoon negeren is op zijn zachts gezegd onbeschoft.

22 februari 2015 om 21:58
Moderator Tom Moderator

Beste ibood’ers,

onze excuses voor de late reactie en het probleem dat deze nog steeds niet geleverd is.
Ik zet het voor jullie alvast door naar de CS en hou jullie op de hoogte!

Met vriendelijke groeten,

Nogmaals onze excuses,

Tom

23 februari 2015 om 11:45
Moderator Tom Moderator

Dag ibood’ers,

ik heb even geïnformeerd & blijkbaar is het grootste deel al verzonden.
Er zou nog zo een 25% niet verzonden door een foutje bij ons/de magazijnen.

De nieuwe ‘estimated shipping date’ voor deze 25% is nog niet bekend en we hopen daar overmorgen of over 3 dagen iets meer over te horen.

Ik hoop jullie voldoende te geïnformeerd te hebben,

Mvg,

Tom

25 februari 2015 om 15:03
eric42 Gebruiker

Bericht graag.

23 februari 2015 om 13:45
eric42 Gebruiker

“Foutje” zou men snel kunnen achterhalen als men daadwerkelijk mail/forum zou lezen. Als deze “overmorgen of over 3 dagen iets meer over te horen” dezelfde soort voorspelling is als die die ik ruim 2 weken terug over de mail heb gehad kan ik wel stellen dat jullie mij niet “voldoende (…) geïnformeerd (…) hebben”.

25 februari 2015 om 15:04
eric42 Gebruiker

Zoals verwacht is “overmorgen of (…)” uiteraard niet overmorgen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.