7 januari 2015 om 00:04
iBOOD

Chuango Home Security

Chuango Home Security

Deze flash sale biedt een basis home security kit die je alarmeert wanneer er ongenode gasten je woning betreden. Daarnaast vind je alle accessoires die het mogelijk maken dit systeem uit te breiden zodat alle ingangen beveiligd zijn.

7 januari 2015 om 00:16
rusdi Gebruiker

“Intern sirene volume: 90 dB”

Kan iemand mij vertellen wat ik me hierbij voor moet stellen?
Schrik je je helemaal de @$*$)~* als je binnen komt lopen, of valt het tegen?

7 januari 2015 om 18:17
Zr40 Gebruiker

Als het werkelijk 90 dB is, dan schrik je je helemaal de @$*$)~*.

Mijn rookmelder produceert 85 dB en dat is al oorverdovend.

7 januari 2015 om 00:28
Sortjai Gebruiker

Het valt heel erg mee.

Het is ongeveer zo luid als een grasmaaier of een motor(fiets) op 10 meter afstand

7 januari 2015 om 06:45
Eriq Gebruiker

De basisunit is dus niet verbonden met internet/app/gsm/telefoon of wat dan ook? Hij gaat alleen maar loeien?

8 januari 2015 om 10:12
Official Product Expert Chuango-Expert Official Product Expert

Hoi Eriq, dat klopt. Dit systeem geeft een geluid- en lichtsignaal zodra een sensor iets waarneemt. Alle accessoires en de sirene zelf kan gebruikt worden als uitbreiding op andere Chuango systemen. Dus mocht je later die functie wel graag willen hebben dan kan je deze set en accessoires nog gebruiken.

8 januari 2015 om 22:00
midde036z Gebruiker

Welke accessoire van Chuango moet je dan hebben om via internet/app/gsm/telefoon een signaal te laten sturen?

9 januari 2015 om 09:20

De meest bekende en gebruikelijke waarbij je de nu aangeboden 105S kit en aangeboden accessoires op kunt gebruiken is het alarmsysteem met modelnaam ‘G5′.

10 januari 2015 om 23:35
midde036z Gebruiker

Bedankt. Ik heb de 105S besteld. En de G5 elders.

7 januari 2015 om 08:01
m_verstraeten Gebruiker

Weet iemand of deze modules compatibel zijn met een Zipato box? Deze gebruikt Z-wave technologie.

7 januari 2015 om 12:16
hutspot Gebruiker

Aangezien Z-Wave op 866 MHz werkt en deze box op 433 MHz dus zeker niet (315 MHz is in Europa ongebruikelijk)

7 januari 2015 om 09:47
Pusherman Gebruiker

Is het ook mogelijk om wat meer geavanceerde alarmsystemen, zoals de G5 van Chuango aan te bieden?

8 januari 2015 om 09:44
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Dag Pusherman, suggesties voor deals zijn altijd welkom op ons Tip iBOOD Forum. :-)

7 januari 2015 om 19:47
Tomba37 Gebruiker

Zozo wat een aanbieding:

http://www.weespreventief.nl/chuango-cg-105s-draadloos-alarmsysteem-p-16545.html

6 x draadloos contact voor: €84,95  en bij Ibood??  €101,70….

http://www.weespreventief.nl/6x-chuango-draadloos-magneetcontact-dwc-100–p-16512.html

Dus niet echt een enorme aanbieding…

8 januari 2015 om 09:51
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Hoi Tomba,

Het draadloze alarmsysteem is bij ons wel degelijk behoorlijk goedkoper? (ook incl. verzendkosten)

En over de draadloze contacten: bij ons heb je het voordeel dat je er niet 6 tegelijk hoeft te bestellen. ;-)

8 januari 2015 om 15:45

Ter aanvulling op Arthur; de magneetcontacten die op iBood worden aangeboden zijn van het nieuwere type DWC-102.

8 januari 2015 om 10:44
PieterDenies Gebruiker

Kan het alarm manueel afgezet worden of heb je afstandsbedieningen nodig?

8 januari 2015 om 10:48

Hoi PieterDenies, zodra het alarm afgaat is een afstandsbediening nodig om het alarm uit te schakelen. De sirene bevat ook een ingebouwde batterij die altijd wordt opgeladen zodra het alarm in een stopcontact is geplugd. Als de sirene uit een stopcontact wordt gehaald als het alarm afgaat zal deze doorgaan met het geluid- en lichtsignaal en is enkel met een afstandsbediening uit te schakelen.

8 januari 2015 om 10:53
PieterDenies Gebruiker

Héy,

Bedankt voor het snelle antwoord!
Wat als ik mijn afstandsbediening ben vergeten in huis? Kan ik dan het alarm uitschakelen aan het bakje zelf?

Bedankt

8 januari 2015 om 11:00

Graag gedaan, PieterDenies. Zonder afstandsbediening is het niet mogelijk het alarm uit te schakelen. Deze functie zit er niet op zodat een inbreker dit niet binnen korte tijd uit kan schakelen.

8 januari 2015 om 10:57
ElooKozarac Gebruiker
8 januari 2015 om 15:18

hoi ElooKozarac, het is mogelijk om de Chuango 105S kit en de accessoires die nu te koop zijn, te verbinden met het systeem van jouw link.

8 januari 2015 om 11:13

Bekijk hieronder een video van het Chuango 105S alarmsysteem!

8 januari 2015 om 18:13
j.janssen Gebruiker

Is communicatie tussen de onderdelen beveiligd? Of kan iedere sensor die op hetzelfde kanaal zit het alarm af laten gaan?

8 januari 2015 om 21:41

Communicatie tussen de onderdelen gaat op dezelfde frequentie maar wordt verbonden middels een eigen code. Dit is een unieke code letterlijk 1 uit de miljoen. Over de veiligheid waarmee de sensoren zijn verbonden hoef je je dus niet druk te maken.

8 januari 2015 om 18:24
justj78 Gebruiker

“Dit alarm systeem waarschuwt je direct wanneer er iemand je huis of schuur binnentreedt zonder jouw toestemming.”

Geeft het systeem dan zonder toestemming alarm? Of als iemand zonder toestemming het huis binnentreedt?

;-)

8 januari 2015 om 21:50

..of met toestemming. Het systeem registreert in ieder geval alles wat beweegt en zwaarder is dan 25kg. ;)

9 januari 2015 om 09:07

Hallo Justj78,

Dit gebeurd alleen wanneer het alarm ingeschakeld staat en de desbetreffende sensor wordt getriggerd. Wanneer men het alarm gewoon heeft uitgeschakeld zal het alarm uiteraard niet afgaan. Naast dat het alarm volledig kan worden ingeschskjeld kan men het systeem ook gedeeltelijk inschakelen. In deze situatie kan bijvoorbeeld de bewegingsmelder (pir-910) niet actief zijn, maar het magneetcontact (DWC-102) echter wel.

Daarnaaast kan door de gebruiker ook een inlooptijd eenvoudig worden ingesteld, zodat men indien een sensror wordt getriggerd de tijd heeft om het alarm alsnog uit te schakelen. Deze functie is optioneel en omdat de afstandbedieningen ook dwars door muren heen gaat kan met ook gewoon het alarmsysteem uitschakelen als men nog buiten staat voor de voordeur.

10 januari 2015 om 06:06
justj78 Gebruiker

LOL!

Ik snap t systeem ;-), kheb t installatiewerk en programmeerwerk n tijdje gedaan.. De zinsopbouw loop ik n beetje mee te fucken;-).

Hey van dat gewicht is n leuke om te gebruiken om je “boze”  schoonmoeder buiten huis te houden hahahaha.

Potver is dit ff multifunktioneel.

Ff ontoppic. Leuke deal en volgens mij best wel idiot proof qua installatie (om het in vaktermen te houden).

10 januari 2015 om 06:11
justj78 Gebruiker

Installatie enzo trouwens niet voor chuango gedaan btw (voor er misverstanden ontstaan).

Maar in het algemeen installeren en programmeren van oa beveiligingsinstallaties (zowel anti inbraak als ontruiming als brand).

8 januari 2015 om 20:53
trippin_8 Gebruiker

Heb hier een systeem van en werkt erg goed. maar iki ben op zoek naar een degelijke buitensirene! heeft er iemand suggesties??

8 januari 2015 om 21:48

Hoi trippin_8, deze 105s sirene kan je door heel het huis binnen gebruiken. Je zou er ook meerder op een bedieningspaneel kunnen aanmelden. Voor een buitensirene zou je eens kunnen zoeken naar de Chuango WS-280.

9 januari 2015 om 08:00
DennisRademaker Gebruiker

Is diy systeem compatible met een homewizard?

9 januari 2015 om 08:39

Hoi DennisRademaker, dit systeem is niet compatible met HomeWizard.

9 januari 2015 om 17:47
h.krechting Gebruiker

Zijn er ook extra afstandsbedieningen op aan te sluiten en zo ja wat kosten deze extra?

9 januari 2015 om 20:38

Hoi h.krechting, op het Chuango CG-105s alarmsysteem kan je tot 10 afstandsbedieningen aanmelden. Deze kan je ook vinden in deze flash sale op iBood (voor €9,95) evenals andere interessante accessoires!

30 januari 2015 om 17:21
h.krechting Gebruiker

Hoi Expert,

Ik wil graag 2 van deze afstandsbedieningen erbij kopen.

Moet ik dan wachten tot dit weer een keer voorbij komt op ibood of kan ik er gewoon 2 bestellen?

H. Krechting

10 januari 2015 om 20:28
Analyzer Gebruiker

Ongelooflijk dat men voor 50 eu consumentenprijs een ‘alarmsysteem’ kan aanbieden. Hoe zal de kwaliteit wel/niet zijn dan?
Als het überhaupt al enigszins werkt (en blijft werken) dan is dit wel een koopje hoor. Maar dit heeft natuurlijk niks te maken met een ‘echt’ alarmsysteem.
Ter vergelijking, een reserve bediendeel voor mn huidige eenvoudige alarmsysteem kost al 200 eu. En een serieus systeem (ivm dekking voor verzekering) is volgens mij toch ook nooit draadloos, niet?

10 januari 2015 om 21:42

Hoi Analyzer, Chuango biedt een grote variëteit in alarm- en smart home systemen. Het Chuango 105S systeem is een makkelijk, direct uit de doos te gebruiken alarmsysteem welke via een geluid- en lichtsignaal de gebruiker alarmeert. Deze kit met deur/raam magneetcontact, bewegingsmelder en sirene kan gebruikt worden op uitgebreidere Chuango systemen die meer functionaliteit bieden zoals het via sms/bel/Wi-Fi informeren en zelf beheren van het alarmsysteem.

Chuango systemen hoeven niet door een installateur te worden aangebracht in huis. Er hoeven geen draden gelegd te worden dus dit scheelt in monteur- en materiaalkosten. Daarnaast worden Chuango systemen zelf beheerd en is er op geen enkele manier een verplicht maandelijks bedrag wat moet worden betaald om het systeem werkende te houden. Om als systeem te kunnen voldoen aan dekking voor een verzekering moet deze verbinding hebben met een meldkamer (wat tevens maandelijkse kosten meebrengt).

Naast het feit dat iBood nu de Chuango 105S kit zo goedkoop aanbied, waardoor het nu extra goedkoop is, is het altijd een interessant systeem omdat je dit kunt gebruiken als uitbreiding. Hierdoor zijn deze accessoires goedkoper dan dat je het op dat moment extra erbij zou kopen. Chuango systemen zitten in een ander segment dan de ’serieuze systemen’ met gecertificeerde dekking voor verzekering. De focus ligt op het volledig zelf beheren en makkelijk zelf kunnen installeren.

1 augustus 2016 om 14:23
Tjonggg Gebruiker
1 augustus 2016 om 14:45
MaartenWigman83 Gebruiker
1 augustus 2016 om 17:40
Stefanos Gebruiker
1 augustus 2016 om 21:15
etrillium Gebruiker

Mijn review is te vinden op https://tweakers.net/productreview/138569/chuango-cg-g5-gsm-sms-rfid-touch-alarm-systeem.html onder de gebruikersnaam “lemmenspieter”.

1 augustus 2016 om 21:23
r0swell Gebruiker
1 augustus 2016 om 21:51
marcgijsman Gebruiker
1 augustus 2016 om 23:00
gevaerta Gebruiker

mijn review staat op: https://tweakers.net/productreview/138655/chuango-go2-gsm-sms-alarm-system.html. Mijn gebruikersnaam is gevaerta.

3 augustus 2016 om 23:30
pieter154 Gebruiker
12 augustus 2016 om 12:53
Moderator Bas iBOOD Moderator

Allemaal bedankt voor jullie reviews! We hebben twee winnaars uitgekozen.

Pieter154 en MarcGijsman: Gefeliciteerd, we gaan contact met jullie opnemen over het versturen van jullie prijs!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.